2008-04-14

Fem konsumentmail (måndag)

10 kommentarer:

Anders Blockmar sa...

hittade din blogg via cigarett.net för några månader sen och har läst den sen dess...

måste bara säga att din djupgående analys av mascaran är helt fenomenal, hoppas de svarar!

scharonne sa...

skitbra, när får man läsa svaret?

Nanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nanna sa...

Stavade fel. Så här ska det vara:

"Svaret" var en hänvisning till en annan avdelning på Kicks, som de tyckte att jag skulle ringa till. Vilket jag ämnar göra, om/när andan faller på.

Sara H sa...

hihi detta ska bli skoj nabban! eller jag menar, det är det redan!

sofia sa...

lysande

Harald Cederlund sa...

Stor humor! Och detta måste ju vara ett i det närmaste outtömligt tema...

Karin sa...

Hysteriskt kul!

KalifenAvBagdad sa...

Haha, fantastiskt mail! Jag har själv ofta grubblat på den förlängande effektens egentliga existens när jag sett dessa reklamfilmer.

Det roliga är ju att det inte verkar ske någon produktutveckling överhuvudtaget. De hävdar att "nu kan dina ögonfransar äntligen bli XX procent längre"... jaha? Det är ju samma visa de har sjungit i reklamavbrotten på TV de senaste åren, fast nu med nytt namn och en än mer onödigt utformad förpackning. För att inte tala om ännu en ny Hollywood-skådis som blinkar ihärdigt...

Borde man inte kunna anmäla dem till KO/stämma dem för falsk marknadsföring?

Jakob sa...

Hahah, underbart!
Wikipedialänken är särskilt klockren.