2012-07-09

Bilder från Almedalen

I förra veckan blev jag utlasad från Sveriges Radio. Men innan jag gick ut i frilansliv hann jag passa på att vara i (/på?) Almedalen med Tankesmedjan. Där intervjuade vi olika politiker och partiledare, men stod också och mös med makten på olika krystade vis. Typ såhär:

Jag och Jonatan Unge står och hänger med oljerussinet Carl Bildt som om det vore den mest naturliga sak i världen. Det var det inte.

Högersossen Mikael Damberg täcker tre fjärdedelar av vår redaktion med sin socialdemokratiska kroppshydda. En kvart senare försöker jag tvinga honom att rappa i direktsändning.

Jag och Jonatan träffade Mona Sahlin. Om ni undrar varför jag är en smilfink så är det för att Mona spred en aura av vänlighet. Jag blev genuint glad, så det där leendet är (tyvärr) mitt helt naturliga.

Spana in det här djupt obehagliga gänget. Det är nästan så att Annie Lööfs stela jazzhands är det minst konstiga med bilden.

Jaja. Den som vill lyssna på intervjuerna med Anton Abele, Mikael Damberg, Jonas Sjöstedt och Annie Lööf kan göra det här. Vissa intervjuer blev ganska sköjiga, andra är mest bara obekväma och taskiga. Puss hej!

8 kommentarer:

Lise sa...

Haha. Vad fin du är! Jag gillar att Jonatan ser ungefär exakt likadan ut på alla bilder. Kul att höra din röst, det har jag nog inte gjort förut. Ni var mycket roliga!

Nina sa...

Jag kom på en skitbra ide! Kan inte du och Sara Hansson göra en podcast? Hurra vad bra!

ca sa...

Kommer sakna dig i Tankesmedjan, alltid välformulerad, rolig och vass.

Är det fler som försvinner?

Moa sa...

Jävla skit av SR! Jag är uppriktigt ledsen. Nu finns det ingen anledning att lyssna på Tankesmedjan längre. Som tidigare kommentar; Sara och du måste göra en podcast! Ni har ju förresten redan gjort det tidigare, så ni behöver inte ens komma på ett nytt koncept! Var bara sköna gummor.

Alice aka Colliechan sa...

haha! Älskar ditt kryptiska leende på den första bilden! Man ser liksom hur du vibrerar av frustration XD

Rikard sa...

Hej!
När kommer din och Saras pocast?
:)

Littledessert - Recept och Webbshop sa...

Kul!

Anonym sa...

Jonatans nibbel verkar glad att vara nära Bildt.