2012-02-11

Sifakor - Gotta love'em

En av mina nya favoritdjurarter är sifakor. De bor på Madagaskar och är släkt med lemurer. Jag har förälskat mig i deras stirriga ögon och buttra uppsyner. Kolla ba:





Verreaux Sifaka





Men det absolut bästa med sifakor är deras springstil.



Här är ett klipp där man kan se dem skutta fram i sidled. Ljudet är rätt pajigt så ni kan med fördel stänga av det och sätta på en svängig låt istället.





Jag älskar dem av hela mitt hjärta.

Puss och kram från en som skickat in de sista filerna till sin bok nu och har tid att kolla djurbilder på internet.

10 kommentarer:

Lyra sa...

Ska lätt börja springa sådär själv.

Lise sa...

Haha! Helt underbar springstil.
Min katt Lars har lite samma uppsyn, stora ögon och ser alltid lite butter ut.

http://yetanotherblog.blogg.se/images/2011/anklagande_172095554.jpg

Och så är här ett roligt klipp på honom: http://youtu.be/UpztsTpA8ao

Nu blev det här lite som reklam, kände jag. Inte alls menat som det. Han är verkligen rolig, på riktigt. Eller så tycker jag det bara för jag är hans matte...

Nanna sa...

Lyra:

Gör det!

Lise:

Jag älskar din katt!

Tyra Blomster sa...

AHHHH AHHH JAG DÖÖÖR DÖÖÖR!!
Tack för att du la upp detta dom är mina totemdjur nu också. Ahhh måste kolla på dom OAVBRUTET

Nanna sa...

Tyra:

Ja, det är verkligen svårt att slita sig när man väl börjar kolla.

BostQ sa...

Själv har jag en konstig fascination av getter.

Anonym sa...

Tips! Sätt på Single ladies, Beyonce! Det passade verkligen verkligen skitbra.

Hanna sa...

Nä gud, radion satte ingång In kommer ting med Kapten Röd precis då jag kollade på klippet. Dråpligt!

Hanna sa...

Nä gud, radion satte ingång In kommer ting med Kapten Röd precis då jag kollade på klippet. Dråpligt!

ludenben den arga sa...

se den här videon och lyssna på love really hurts without you med billy ocean är det bästa som hänt idag.